Konferans salonu, spor salonu ve yemekhane gibi hacimlerin hem okula hem dışarıdan kullanıma hizmet edecek olması, meslek lisesine özgü atölyelerin programa dahil oluşu, bunun yanı sıra çevreyle sınırlı ve kontrollü bir ilişki kurma isteğine karşın iç yaşantıda katlar, hacimler ve kapalı-açık alanlar arası kuvvetli görsel ve fiziksel ilişki kurma arzusu tasarımı şekillendiren unsurlar olarak öne çıkmıştır. Koridorlar, avlular ve hatta çatı terasları salt geçiş alanları ve bir üst örtü (çatı) olarak değil, birer yaşam alanı olarak tasarlanmıştır.
Tüm yapı, yalın ve güçlü mekanları, brüt beton ve cama eşlik eden az sayıda malzeme ve görünür tesisatlarıyla bir teknik lise için salt bir eğitim mekanı değil aynı zamanda bir eğitim nesnesidir.